24.6.2017

On ihmisiä

joille sana on yhtä kuin teko

jota ei koskaan tehty

eikä tehdä



Ei ole ihmistä

jonka käytöksessä

ei olisi moittimista



Sanat ovat tekemättömien

tekojen kammottava

summa



On ihmisiä

jotka sekoittavat tahallaan

fiktion ja faktan



He osaavat suojata todelliset

veritekonsa

lempeiden sanojen

kudelmaan



Jos ei ole ihmistä

ei ole ongelmaa



Sillä heille sanat ovat totta

mutta teot valhetta



Ei ole ihmistä joka

minut olisi tuntenut



He eivät tunne

näytelmää jossa

teoilla on merkitys

mutta sanoilla ei 



Ei ole ihmistä jota

henget eivät tosipaikan tullen

puhuttelisi



Rakkaus ei vihapuheista

muuksi muutu



Ketä se hyödyttää jos minä

voin pahoin

tai minä

tai minä

tai minä

Ei kommentteja:

Hae tästä blogista

"Käymälässä en käynyt, mutta ostin kokoelman runoja. Eikö se ole yksi ja sama?"
- Kejonen

"Minä puhun hyveestä, en itsestäni, ja kun moitin paheita, moitin ennen muuta omiani."
- Seneca

"käymälässä aamuisin kuolemanjälkeistä peliä"
- Krivulin

Blogiarkisto

Tietoja minusta

svenlaakso (at) yahoo.com