20.5.2017

Et vastannut kaikkeen

Siihen odotukseen

Muistatko

Sinä kerroit minulle

Minä kerroin sinulle

En muista mitä me

Muistatko mitä me

Oletko jo unohtanut

Minä muistan vielä

Sitä en muista miten


He kertoivat meille

Me kerroimme heille

He kertoivat toisilleen

Mutta meille ei kukaan

Sinä ulvoit

Minä ulvoin

Hän naurahti

Oli sen verran aihetta että
aurinko kipusi
minun kipuni
liekit kipusi
heidän kipunsa
kihosi sinun kehosi
pidit kehoani
kirveenäsi
lastuinasi
veneenäsi
airoinasi
silminäsi
suunasi
kipunasi
kipunat
huulinasi
huulipunat
takanasi
takaikkunat
vastapainonasi
vastamunat
mustavalkoinen
vasta mulkoileva
suolakravatti
kraanaveitsi
kranaattisuola
kiteesi sirpaleesi
ajatuksissani
ajatuksistasi
ajatuksiin


Me emme tiedä
latoa sanoista itsellemme pesää
nukkua tuhlatun jumalan
työssäkäymisen, arjen
kaikkien kiireiden
käyttämättä jäänyttä
sanaa käyttämättä kvinttiä
tavallinen rajoittuneisuus
maailman voimasuhteet
sekaisin rotat
malttamaton kavaluus
leijonamieli tulehtuneissa silmissä
valontulehdus
aiheellisen kainostelematta
joku lupasi liikoja

Myös jalkapohjissa
iho kuin lapsen
naamio mitä tuntea
sisältä laiturinjäänteistä
kävelemisen samaa
turtunutta tassuttelua

tuo kaikki arvotavara
kevytmielisen vilpittömän
iloisen tietoisena siitä
mistä kaikista paikoista
on tullut varastaneeksi

nykyisin ovat
kaikki ennen muuta
tulevaisuudessa
ei mitään
se voi hyvin onnistua
voimalinja kulkee tästä
pelko varautuu kaikkeen
mitä on

Ei kommentteja:

Hae tästä blogista

"Käymälässä en käynyt, mutta ostin kokoelman runoja. Eikö se ole yksi ja sama?"
- Kejonen

"Minä puhun hyveestä, en itsestäni, ja kun moitin paheita, moitin ennen muuta omiani."
- Seneca

"käymälässä aamuisin kuolemanjälkeistä peliä"
- Krivulin

Blogiarkisto

Tietoja minusta

svenlaakso (at) yahoo.com