15.12.2016

ORJANLAAKERIMETSÄ, ELI RUOTSALAINEN PILAKUVATEOLLISUUS

"Näin teki jokaisen, joka tuli Ruotsiin, aina mieli kysyä, tätä samaa "Miten tämä maa säilyi sivussa?"" Haavikko: Barr-niminen mies, luku 11
  
Seuraavassa lainauksessa jostain kommenttiosastosta löytynyt kuvaus suomalaisuuteen indoktrinoidusta pilakuvallisesta itsekolonisaatiosta, jonka yli ei pystytä näkemään jatkuvan alkoholismin tuottaman näköalattomuuden seasta. Suomalaiset valta-asemissa olevat kulttuuri-ihmiset ovat pääasiallisesti mustia alkoholisteja ja näköaloinensa kaikin puolin taviksien alapuolella töydellisessä yksiulotteisuuden putkessa. Näiden negatiivisten itsetuhoisten paskiaisten ohi ei pääse mitenkään koska instituutiot ovat rakennettu pilakuvallisiksi.
 
"Suomalaisen sananlaskun mukaan kateus vie kalatkin vedestä ja se on totta. Kateus on perkele, joka kitkee orastavat ja jo kehittymäänkin päässeet kyvyt ja lahjakkuudet. On suoranainen ihme, että meiltä ylipäätään on päässyt maailmalle ketään. Ja sitten ihmetellään, miksi ruotsalaiset pärjäävät meitä suomalaisia paremmin. Ei sitä ihmetellä tarvitse. Ei se vaadi kuin ruotsalaiseen kulttuuriin tutustumista. Ruotsalaiset jeesaavat toisiaan eteenpäin ja ovat innoissaan mukana tekemässä yhteistä juttua. Jos jollakulla on halu menestyä ja siihen löytyy ripaus lahjojakin, kaikki tekevät parhaansa auttaakseen kaveria eteenpäin."

Ruotsalainen ihminen on maailmanhistorian älykkäin (myös kaivonmyrkyttäjänä). Ruotsalainen hallitsee kansainvälisen ulottuvuuden suvereenisti, yli-ihmisenä ja kadehdittavana myyttisenä pohjoisena harvinaisuustyyppinä. Parallaktinen kepeys, jolla ruotsalainen siirtyy näkökulmasta toiseen, kääntää näkökulmam ylösalaisiin ja pissaa putkiaivoisen putkeen, on ällistyttävää luokkaa. Voltaire kirjoitti Kaarle XII:n historian vapisten pelosta: iskeekö Ruotsin jättiläismäinen vampyyri hampaansa Ranskan kaulalle ja imee siitä veret. Yhdysvallat ja Saksa kumartavat Ruotsille tänä päivänä. CIA tottelee vain Ruotsin kuningasta. Venäjä pelkää Ruotsia vapisten ja ydinaseiden varjossa housuunsa paskoen. Venäjä tietää millainen on tuon arkkivihollisen pelottava äly ja yli-ihmiselllinen lumovoima. Millainen toisaalta omilleen liikuttavan emotionaalinen ja voimakas, toisaalta vihollisilleen sairas ja terveen järjen umpisolmuun vetävä mahti on Ruotsi.

"Alat pitää lähteestä, sen tavasta kertoa asioita, ja silloin sinulle on helppo syöttää myrkkyä, se on väärää tietoa. Etkä pääse siitä enää irti." Haavikko: Barr-niminen mies
  
Suomalaisen rooli tässä näytelmässä on olla pilakuvaelma. Suomalainen ihminen on virsikijalla ja raamatulla rakennettu parodia. Turhankärsijäpelle ja hölmöläinen, seksuaalisuutensa ja esihistoriansa kieltävä kuivunut hilsepala ruotsalaisen ylivoiman haaveunessa. Ruotsalainen mieli keksii loputtomasti vesitetyn pilan mahdolisuuksia. Harhojen moralismin himmeli on ääretön. Ruotsalainen pedofiilikin velvollisuutenaan päin naamaa moralisoidalällättää suomalaista kuin pappi.
  
Niin läpiharhaamattomaksi on tämä sumu uskottu. Niin näkymättöminä he itseään pitävät. Niin läpianalysoimattomina ja läpityöskentelemättöminä he toimintaansa kunnioittavat. Niin paljastumattomana tämä alaston kuningas itseään pitää. Ja lisää viritetään provokaatioita. Lisää sumutetaan härskiyttä kasvoille, vaikka graniittikallioon jää paljaiden varpeiden jäljet ja syvällä jossain kaiken maailman puolivillaisten pohjavirtauksien tuollapuolen tulivuori huokaa.  
     
Tämä irvikuvallisuus materialisoidaan suomalaisella rakennustyömaalla, jossa jokainen yhteiskunnan lauta lyödään nyt tahallaan vinoon. Näille sitten annetaan imartelevia pisteitä Ruotsalaisten kansainvälisissä palkintoraadeissa. Kaikista hulluimpia huruakkoja ja -ukkoja imarellaan Nobelilla kuin tietokoneen monotonista tekoälyä, joka on sekin ruotsalaisen ohjelmoima. Voi tätä globaalia orjanlaakerimetsän imarteluteollisuutta.
   
Kaikki hölmöläisyys Suomessa, jokainen irrationaalisuus ja ajatteluvirhe, jokainen trauma on ruotsalainen kädenkahva ja metodi. Parodiaa suomalainen ei käsikirjoittaisi itse paremmin. Parodia on mahdoton, koska ruotsalaisen käsikirjoittaa sen suomalaiselle. Voihan Voltairen pieru ja virsikirjan myyntiluvut vuonna 1880 Helsingissä!
    
Kaikki rationaalinen, tasapainoinen, näköalainen, tolkullinen, on nykysuomessa alkuperältään Venäläisen purkamaa pommia ja vapauttamaa kahletta. Niin täysin kansojen kirjasta kadotettu oli tämä kansa vuonna 1809. Niin kuin Helsingin voimalinjoja hallitsevat tarot-patsaat negatiivisina trauman akupunktiopisteinä ovat näkyvällä paikalla myös ruotsalaisten antamat nimet: suo-, suohon upotettu, fin- loppu. Ja tälle jo suohon upotetulle kansalle piti enää rekonstruoida täysin harhainen historia 1800-luvulla. Sen tekivät ruotsalaiset, nuo verrattomat psykedeeliset sienipuuroteetä hörppivät hoviveijarit, joita englantilainen siirtomaaherra kumartaa maahan asti kuin jumalaansa. Tsaari vapisee mustasta kauhusta niin että graniitin kvarkit irtoilevat liitoksistaan.
     
Vallanvaihtoon liittyvä ylösnousemus näkyy siinä, että vasta siitä alkaa etnisesti suomalaisten luku- ja kirjoitustaito, kun Ruotsissa ja Venäjällä on vuosisadat luettu Aristofanesta, Menandrosta ja bysanttilaista ensyklopedia Sudaa ja arabian seksuaalikokeilijoita. Hoviveijareilla on ollut hauskaa. Älyn pallosalamoina säkenöivät timantit ovat leijuneet hovissa kuin Swedenborgin pieru samaan aikaan kun joku vähämielinen savupirtti on piereskelty virsikirjalla lämpimäksi. Luulisin harjaantumattomana kuolevani nauruun jos näkisin tuon näytelmän sekasikiömäisen piereskelyn törkeyden.
  
Siksi kaikki tiedostaminen Suomessa on pohjimmiltaan Venäjän (tosin hillittömillä omilla uhrauksillaan, joille tuntuu ettei niille anneta mitään arvoa) mahdollistamaa ajattelutilaa. Köyden päässä Venäjä on luonut pinen henkitystilan Suomeen, jossa on oireiltu hetkellistä hömistynyttä heräämistä täydellisen näköalattomuuden, SUOnsilmäkkeen ja tukehtumiskuoleman lopun (FIN) horisonteista.  
   
Mikä tekisi tänä mustana aikana nykyhetkestä niin houkuttelevaa, että historian trauma ei ottaisi vankejaan taksin huomaansa. Miten historian karmaattinen sisältö tyhjennetään nykyhetken päälle luomastaan varjosta. Nyt on vain yksi positiivinen tie eteenpäin: tietoisuus ja sen kehittäminen, elämän muuttaminen niin, että nykyhetken inspiroivuus vie kaiken huomion menneisyyden väärinkäsityksiltä. Kun teemme nykyhetkestä houkuttelevan uudella tavalla, menneisyyden tunkkaisuus vähitelle katoaa olemattomuuteen, jonne se kuuluukin. Vain pienin huomaamattomin dervishiaskelin on mahdollista edetä, niin kuin esineet liikkuvat huoneessa huomaamatta sadan vuoden unen aikana.    

Ei kommentteja:

Hae tästä blogista

"Käymälässä en käynyt, mutta ostin kokoelman runoja. Eikö se ole yksi ja sama?"
- Kejonen

"Minä puhun hyveestä, en itsestäni, ja kun moitin paheita, moitin ennen muuta omiani."
- Seneca

"käymälässä aamuisin kuolemanjälkeistä peliä"
- Krivulin

Blogiarkisto

Tietoja minusta

svenlaakso (at) yahoo.com