17.12.2016

KARMA

Suomenruotsalaiset pitävät toisistaan huolta. Svenska Kulturfonden kerää yhteen n. 480 säätiötä ja jakaa vuosittain 34 miljoonan euron verran tukia vahvistakseen suomenruotsalaisten asemaa Suomen yhteiskunnassa. Rahat tulevat niiltä suomenruotsalaisilta, joilla on historiallisesti erityisasema suomessa. Eikä suinkaan demokratian suoma erityisasema. Näihin liittyy sellainenkin pienelläkirjoitettu sääntö, että suomenruotsalaiset säätiöt saavat lakimääräisesti ja julkisesti kieltäytyä antamasta etnisesti suomalaisille taidetukea kun suomalaiset säätiöt eivät saa lain mukaan kieltäytyä antamasta tukea etnisesti ruotsalaisile eli ruotsinkielisille. Selvänäköinen ihminen toteaa yksiselitteisesti: tämä on lakisääteistä apartheidia. Kumma kyllä ihan toiseen suuntaan kuin kohkatun Viron vähemmistölainsäädännössä.
 
Jokainen tietää, että suomenruotsalaiset ovat yliedustettuina Suomen yhteiskunnan korkeimmissa asemissa. Tässä tapauksessa huolenpito tarkoittaa korkeassa asemassa olevien suomenruotsalaisten siirtymistä ketjussa asemasta toiseen. Piirit ovat pienet ja kaikki tuntevat toisensa. Näin Suomessa. Kenen kustannuksella he pitävät huolta "toisistaan" voisi kysyä.
   
Olen puhunut ruotsalaisesta kansallissosialismista. Siitä kertoo hyvin kirja Kansankodin pimeä puoli. Ruotsalainen kansallissosialismi on huolen pitäminen "meistä". Ja vähemmän muista. Olennaista on se, keitä ovat "me". Miten se rajataan. Myötätunto on hyvin diskreetisti määritelty epäjatkuva funktio. Kun ollaan emämaan Ruotsin maaperällä tämä kysymys on olennaisesti toinen kuin silloin kun ollaan Suomen maaperällä.  
 
Entä jos suomalaiset ottaisivat mallia suomenruotsalaisista ja "alkaisivat todella pitää toisistaan huolta"? Siis toisistaan, suomalaisista, ei suomenruotsalaisista. Se tarkoittaisi sitä, että ei enää pidettäisi huolta suomenruotsalaisista, vaan yllätys yllätys: itsestä. Johtavissa asemissa alkaisi kummallisella tavalla näkymään suomalaisia. Niinkin voisi käydä että politiikan marionetit ja papukaijat vaihdettaisiin oikeisiin miehiin. Tosimiehiin, joilla on omat aivot, näkemys ja tahto, sekä hyvin valittu neuvonantajapiiri. Myöskään ei sokeasti omaan nilkkaan kauppasuhteissa sahaten vihattaisi niitä, joita vain suomenruotsalaisilla on syytä poliittisesti pelätä erityisasemansa puolesta: venäläisiä. Luulenpa, että venäjänkauppasuhteiden kiihkeä sotkeminen (eri ruotsalaiseliitin ohi tapahtuvan taloudelisen vaurastumisen estäminen Suomessa) voi käydä erikoista reittiä kalliiksi ruotsalaisvähemmistölle, koska tuo sotkeminen provosoi koko voimalla esiin vaiettua pohjaliejua. 
  
RKP liberaalit ovat kovia parempia ihmisiä ja hyysääjiä. Heille tärkeä arvokysymys on avoimet rajat ja ydinperheen tuhoaminen. Tosin ei omassa maassa, vaan vieraassa: Suomessa. Miten siis suomenruotsalaiset liberaalit eroavat muista liberaaleista? He eivät noudata arvojaan  omalla kustannuksellaan. On helppo hyysätä vieraita toisten piikkiin. Se ei ole ihan sitä aitoa ja alkoperäistä vieraanvaraisuutta kuitenkaan, vai mitä. Siinäpä se. Olkoon liberaali minun puolestani se, joka siitä kantaa itse vastuun. Toinen kysymys on se, miksi toisten hyysättäväksi tuotavat RKP:n ihannemaahanmuuttajat ovat venäjävihamielisiä ääri-islamistisia parhaassa sotilaskunnossa olevia miehiä. Vähemmistöpuhe on ovelaa sofismia, jonka avulla asiat saadaan näyttämään miltä hyvänsä ilman että sitoutumista yleispäteviin kansainvälisiin periaatteisiin (vrt. Viron venäläisvähemmistön kohtelu).
   
Suomalaiset ovat ruotsalaisia vähäisempi määrällinen vähemmistö maailmassa, mutta älyllinen vähemmistö jopa omassa maassaan. Johdonmukaista rohkeaa älyä ja selkeää kylmää näkökykyä on hyvin vähän käytössä. Muuna kuin päättömien pentujen hölmöläisjoukkona suomalaiset olisivatkin melkoinen uhka vallanpitäjävähemmistölle omassa maassaan. Katsokaa vain miten tunnelma kiristyy RKP:n kokouksissa kun suomalaiset alkavat ajatella aivoillaan. Siinä on suhteellisen isosta rahasta kysymys. Se on todella kireätunnelmaista peliä, joka perustuu pelkästään harhautukseen.

Niinpä suomen kansa on vaihdettava toiseen, ennen kuin se oppii ajattelemaan selkeästi. Muuten ei heimovanhimpien eliitti tunne oloaan turvalliseksi. Heidän karmansa on onneksi musta. Sysimusta.

Ei kommentteja:

Hae tästä blogista

"Käymälässä en käynyt, mutta ostin kokoelman runoja. Eikö se ole yksi ja sama?"
- Kejonen

"Minä puhun hyveestä, en itsestäni, ja kun moitin paheita, moitin ennen muuta omiani."
- Seneca

"käymälässä aamuisin kuolemanjälkeistä peliä"
- Krivulin

Blogiarkisto

Tietoja minusta

svenlaakso (at) yahoo.com