2.11.2016

PUJOTTELUKEPPINÄ GOLEM

Jos vetää kristinuskon, okkultismin, shamanismin ja psykoanalyysin pähkinänkuoleen, kuva on suurinpiirtein seuraava.

Gurdjiefflaisen peruslähtökohdan mukaisesti, miltei jokainen aikuinen ihminen sairastaa jonkin asteista dissosiaatiohäiriötä. Tämä tarkoittaa minuuden integroitumatonta funktionaalista leegiomaisuutta, pahimmillaan amnesiamuureja erillisten identiteettien rajapinnoilla (dissosiatiivinen identiteettihäiriö). Kolmen keskuksen työ on tässä tilassa mahdotonta. Keskukset tekevät väärää työtä.
  
Lahjakkuuden ilmituleminen on sitä, että ihmisen keskukset tekevät oikeaa työtä. Sellaisella ihmisellä ei ole synnynnäistä, perittyä tai hankittua traumaa, joka estää lahjojen esiin tulemisen. Henkimaailmalta voi saada apuja vain se, jonka keskukset tekevät oikeaa työtä. Henkimaailman negatiiviselta komponentilta voi suojautua vain se, joka ei herätä sen huomiota.
  
Nyt jos keskukset eivät tee oikeaa työtä, mutta henkilö herättää henkimaailman negatiivisen komponentin huomiota, pahat vaikutukset kohdistuvat häneen. Hän on suojaton ja samalla kertaa henkimaailman positiivinen komponentti ei voi häntä auttaa. Hän on kristinuskon merkityksessä "syntinen" ja "jumalan hylkäämä". Hänen syntinsä on se, että hänellä on trauma, hankittu tai peritty. Hänen ainoa pelastumismahdollisuutensa on lakata herättämästä henkimaailman negatiivisen komponentin huomiota. Häntä voidaan ystävällisesti auttaa estämällä häntä herättämästä huomiota (esim. sivuraiteella olevan runoilijan julkaisematta jättäminen / Anders Breivikin sulkeminen vankilaan / Hitlerin sotilaallinen eliminointi).
    
Seuraava askel on trauman älyllinen analysointi. Trauman analysointi tapahtuu siis älykeskuksen avulla. Analyysin rinnalle voidaan ottaa fyysinen keskus. Tunnekeskus ei integroidu pelkästään analyysissä. Käsitykseni mukaan analysoitu trauma, oikein harjoitettu älykekus ja fyysinen keskus voi olla integroitavissa tunnekeskuksen dissosioituun osaan substanssin avulla. Tämä on okkultismin osuus koko prosessissa. Subtansseista voi olla apua henkisellä polulla tässä vihkimyksellisessä merkityksessä. Shamanismi liittyy vain tähän parannustehtävään. Tavallaan ihmistä ei voikaan parantaa muulla tavalla, koska hypokondria on fyysisten sairauksien alkusyy, minkä alkusyy on psyykkinen trauma, jonka shamaani huuhtelee pois.
   
Jos terapia onnistuu ja keskusten integraatio tapahtuu, asettuvat asiat uudenlaisiin mittasuhteisiin. Oleminen ja maailma merkityksellistyy integroituneen tunnekeskuksen toiminnan myötä. Ihminen syntyy uudelleen. 
  
Kolmen keskuksen oikea työ johtaa tilanteeseen, joka on henkimaailmalle mieluinen. Henkimaailma näyttäytyy runsaskätisenä ja avuliaana henkilökohtaisissa juhlanäyttämötiloissa.
     
Uusi trauma on mahdollinen myös armon tilassa. Henkimaailman negatiivinen komponentti on miltei sokea ja se kanavoituu väkijoukkojen hälyn ja Golemien korkeaenergisyyden kautta. Huomion herättäminen (siinä) olisi pahin mahdollinen virhe. Esitystä ei ole turvallista viedä juhlanäyttämötalon ulkopuolelle. Juhlatalo naamioidaan tavalliseksi. Se rakennetaan kokonaan paikallisesta puusta. Katsomon alapuoli tehdään ontoksi, jotta akustiikka saadaan sopimaan henkimaailman suosimille matalille äänille.

Ei kommentteja:

Hae tästä blogista

"Käymälässä en käynyt, mutta ostin kokoelman runoja. Eikö se ole yksi ja sama?"
- Kejonen

"Minä puhun hyveestä, en itsestäni, ja kun moitin paheita, moitin ennen muuta omiani."
- Seneca

"käymälässä aamuisin kuolemanjälkeistä peliä"
- Krivulin

Blogiarkisto

Tietoja minusta

svenlaakso (at) yahoo.com