18.10.2016

RAHAN VÄHEMMISTÖPOLITIIKKA

Suomalaiset yhteiskuntakokeilut ovat miltei aina ruotsalaista natsihuumoria. Yhteiskuntaa kursitaan sinikeltaiseksi kuin tohtori Mengele lasten simiä.

Ensi vuoden alusta lähtien Suomen kouluissa ei enää puhuta tytöistä ja pojista, jos kouluille annetut suositukset toteutuvat. Tämäkin äkkiseltään kuulostaa ruotsalaiselta huumorilta. Nimittäin kun asiaa ajatellaan tarkemmin, huomataan, että kysymys on vain venäläisyyden nurinkääntämisestä. Venäjällähän puhutaan tytöistä ja pojista. Koska siellä on sellainen filosofian haara vallalla. Filosofioita on joka lähtöön, kuten tiedämme. Niistä ei aina tarvitse valita jotain yhtä lopulliseksi komennukseksi itselle.
  
Markku Eskelisen Raukoilla rajoilla -proosahistoriassa on mainio suomalaisen proosan esihistorian katsaus. Jo siinä annetaan tiedoksi niin ällistyttäviä faktoja Suomen kulttuurihistoriasta, että kun niitä ryhtyy miettimään, voi uskoa, että mikä hyvänsä toisinajatteluun tai valtarakenteiden kääntämiseen tähtäävä terapiamuoto on tälle kansalle hyväksi, ainakin määrättyinä annoksina. 
  
Mutta tapahtuuko mielteen muutoksen seurauksena myös muutos primaarisen vallan tasolla? Vai ottaako kirkkokulttuuri pikemmin uusia kameleonttimaisia muotoja. Kirkkokulttuurin -- sellaisen suomalaistyylisen pimennyksen ja Vatikaanin äpäräkulttuurin -- ytimessähän on täydellinen henkinen alistaminen ja totaalinen VALTA, keinolla millä hyvänsä. Pimentämisen keinoiksi kelpaa taiteet, tieteet, feminismi ja psykoanalyysi. Se mikä on terveyden avain toisaalla, on täällä vain hautakivi, joka lukitsee elävänähaudatut alleen. 
  
Veikkaanpa, että etnisesti suomenruotsalaisen eliitin omistukset ovat jatkossakin 70 kertaiset etnisesti suomalaisen eliitin omistuksiin nähden. Kovan ytimen (seksuaali)dynamiikka tuskin muuttuu vaatteita ja näyttämörekvisiittaa vaihtamalla. Ruotsalainen ei-mikään-lämmin huumorintajukin pysyy entisellään. Rahan vähemmistöpolitiikka on sellaista.

"Suomalaiset historioitsijat ovat halveksittavia. He nimenomaan eivät - edes - puhu siitä kuinka ruotsalaiset polttivat Suomesta kertovat kirjat, kartat ja kirjeet, Ruotsilla oli monta Kristallnachia: Ei puhuta historiasta eikä historian tuhoamisesta, Ruotsin imagoa pidetään pystyssä valehdellen koska suomenruotsalainen rahaeliitti Suomessa voi yhä teloittaa sinut pois rahahanojen alta tutkijana ja kirjailijana sekä käynnistää lokakampanjan ruotsalaisten ja suomenruotsalaisten omistamassa massamediassa. Museovirasto ei tutki tärkeimpiä kohtia muinaissuomesta vaan on tuhlannut rahansa ruotsalaisen valloittajan kirkkokulttuuriin. Naurettavin sensuurin aihe on Turun tuomiokorkon kultainen katto, siitä ei ikinä julkisesti puhuta kuinka brutaalia verotus oli ja kuinka turhamaista juppieliitti oli; Turussa kuoli monin ajanjaksoin eniten Euroopassa ihmisiä aliravitsemukseen. Vatikaanin inkvisition arkisto pysyy kiinni." Arhi Kuittinen

Nyt tärkeintä olisi tehdä havainnollisia meemikuvia äärettöminä kopioina nettiin leviämään siitä kuinka monikymmenkertainen etnisesti suomenruotsalaisen eliitin omistusosuus on koko etnisesti suomalaiseen omistusosuuteen verrattuna Suomessa (ennenkuin he ehtivät tehdä koko suomalaisen etnoksen tyhjäksi sodillaan ja kansanvaellussuunnitelmillaan). Suomalaiset rikkaat leveilevät rikkauksillaan, mutta suomenruotsalaisten on käytettävä sen verran resursseja rikkauksiensa salaamiseen, etteivät he näyttäisi kokoisiltaan suomalaisien leveilijöiden rinnalla, vaan pikemmin jotakuinkin samankokoisilta.

1 kommentti:

Jukka Penttinen kirjoitti...

Jostain syystä suomalainen eliitti ottaa ruotsista "uudistuksia" mahdollisimman irvokkaassa muodossa, suomen hyvinvointimalli on muutenkin äpäräversio ruotsin mallista.

Hae tästä blogista

"Käymälässä en käynyt, mutta ostin kokoelman runoja. Eikö se ole yksi ja sama?"
- Kejonen

"Minä puhun hyveestä, en itsestäni, ja kun moitin paheita, moitin ennen muuta omiani."
- Seneca

"käymälässä aamuisin kuolemanjälkeistä peliä"
- Krivulin

Blogiarkisto

Tietoja minusta

svenlaakso (at) yahoo.com