13.10.2016

On ilmeisen hyödyllistä lähestyä Venäjää eri suunnista. Intialaisena tai thaimaalaisena Venäjälle tulee toisin kuin suomalaisena. Identifikaatio on erilainen. Sattuman lain yläpuolella tämäkään ei ole merkittävää: todellisuutta ohjaa psykedeelinen ayahuoscaopettajahenki. Venäjän ilmatilassa yksikään tosiasia tai yhteensattuma ei ole synkronisiteetin ulkopuolella. Eivät edes pilvet. Tätä kannattaa punnita seuraavien elämien osalta.
  
Väitin taannoin Hannu Salamalta puuttuneen omakohtaista kokemusta venäläisyydestä. Kysyin viime viikolla itseltään, myönsi. Puhui kuin olisi lukenut merkintäni, valmistautunut lisäkysymyksiä herättämättömällä tavalla. Korosti väistelleensä venäjäaihetta, halunneensa olla suututtumatta. Salaman periaatehan on väittää vain sitä minkä on itse läpi todeksi elänyt. Venäjä ei ole hänelle näitä. Uskontoteemassa näki rienakärjen osuneen rajatusti kaksinaismoralismiin ja tekopyhyyteen. Vilpiuskikset sanoo erottaneensa kuviosta kävelykeppinsä päässä olevalla kolmisärmäisellä tikarilla, jonka terä on laukaistavissa kahvan sisältä.

Ei kommentteja:

Hae tästä blogista

"Käymälässä en käynyt, mutta ostin kokoelman runoja. Eikö se ole yksi ja sama?"
- Kejonen

"Minä puhun hyveestä, en itsestäni, ja kun moitin paheita, moitin ennen muuta omiani."
- Seneca

"käymälässä aamuisin kuolemanjälkeistä peliä"
- Krivulin

Blogiarkisto

Tietoja minusta

svenlaakso (at) yahoo.com