9.6.2016

PAHOLAISEN VERKKOSILMÄT

LaVeyn satanismin camp-luonne tulee ehkä parhaiten hänen seksuaalisuutta luonnehtivissa teksteissään. Tarot-kuvastossa Paholainen merkitsee yksiselitteisesti miehen ja naisen lihallista erossapitämistä toisistaan. Saatana on se joka rahastaa lihallisia olentoja heidän omista ruumiintoiminnoistaan (tai sijaistoiminnoista). Saatana on luonnollisuuden ja intuitiivisuuden, sensuaalisuuden ja tarkka-aistisuuden vastakohta, mitä seksuaalisuuteen tulee. Se on patoamista ja tukahduttamista, kiduttamista ja kiusaamista, muttei suinkaan ihmisuhrin tai ihmisdiktaattorin ehdoilla.
  
Saatana ei merkitse minkäänlaista seksuaalista emansipaatiota tai nietzscheläistä itsemäärittelyä. Saatana on täydellistä alistumista hyönteisyyteen: hyönteiseksi tulemisen ehdotonta hyväksymistä. Ihmisen kaltaisina lihallisina olentoina satanistit eivät suinkaan voi rinnastaa itseään Tarot-kortti Paholaiseen, joka ei ole ihmisen kaltainen ruumiiltaan tai missään muussakaan suhteessa. Paholainen on hyönteinen ja kärpästen herra.
  
Satanistit ovat niitä jotka alistuvat hyönteisyyteen ehdoitta. Ja vasta heidän kollektiivinen heikkoutensa tarkoittaa "heikkojen rituaalista valtaa". Näiden olentojen puhe on kärpästen surinaa korvissa, kuten Sinuhe egyptiläinen sanoisi.

Mutta ihminen ei ole luotu Saatanan kuvaksi. Siksi voimakas ihminen ei voi olla Satanisti. Saatanaan ei samaistuta voimien yhdistämisen positiosta. Saatana on raja-aitaamisen, eristämisen, erottaminen ja kahtiajakamisen jumaluus.

Saatanan verkkosilmien ja miljoonapäisen olemuksen perimmäinen merkitys ei ole kiusantekeminen vaan ihmisen lisääntymisfunktion rikkominen. Saatana iloitsee ihmisen geneettisestä degenraatiosta, joka tuottaa yhä syvemmin hyönteisyden käskyvallassa olevia, yhä vähäisiempiä yksilöllisiä olomuotoja.
  
Tämän rikkomisen tarkoitus on siinä itsessään: jättää toisten armoille. Saatana koskee pikemmin kansoja ja kaupunkeja kuin yksilöitä. Saatana on itsesimilaarinen tappion kaava, joka tarkoittaa heikkojen valtaa kaikenkattavuutena ja kaikkialla läsnäolona omissa rajoissaan. Saatanalle alistutaan joukolla ja Saatanan olemus havaitaan joukossa. Alistunut joukko alistuu ja alistaa: se kääntää kaiken suuruuden ja vahvuuden varjo-olennoksi. Alistuminen on vaistonvaraista ja luonnollista, niiden edessä, jotka eivät alistu.

Ei kommentteja:

Hae tästä blogista

"Käymälässä en käynyt, mutta ostin kokoelman runoja. Eikö se ole yksi ja sama?"
- Kejonen

"Minä puhun hyveestä, en itsestäni, ja kun moitin paheita, moitin ennen muuta omiani."
- Seneca

"käymälässä aamuisin kuolemanjälkeistä peliä"
- Krivulin

Blogiarkisto

Tietoja minusta

svenlaakso (at) yahoo.com