17.5.2016

H(P)C

"how I love my job and how I’m sexually liberated. And really I’m happy to say that, for me, that’s true - I mean - I’m my own boss, I have totally flexible working hours, I don’t answer to anyone. I put my own sexuality on film without compromise in a way that I’m truly proud of. I get to fuck my friends and travel and make my living in a creative way that I couldn’t have ever dreamed of. I have a better sex life, I’m a more open and honest person and a better partner because of the communication and honesty that making porn requires from a committed relationship. I have confidence, ownership and pride in my body and my sexuality that I never did growing up. It’s been the best, most challenging and interesting thing I’ve done with my life."


behind the scenes and in between from Four Chambers on Vimeo.

Oheista materiaalia katsellessa tulee mieleen, että pornotyylisen esiintyvän taiteen ongelma on se, että sitä tekevä voi olla vain sitä eikä muuta. Kun ei ole peittäviä rooliasuja, on oltava pääosin itse oma rooliasunsa. Kynnys liittyy puhtaasti esteettisyyteen. Kun kaikki hyvätkään tyypit eivät näytä yhtä hyviltä kameran edessä täytyy nosteessa olevan pornon tekijän ryhtyä valitsemaan kaveripiiriään muun kuin "hyvyyden" perusteella. Tai sitten täytyy pitää business busineksena. Ellei halua tehdä epäkaupallista pornoa:

Askel askeleelta kommuunin elämä muuntui eräänlaiseksi epätoivoiseksi ja dekadentiksi omaksi universumikseen, jossa kukin itse määritteli todellisuutensa. Tuossa universumissa he loivat vain pornoa, pornoa, jolla he eivät pätkääkään yrittäneet miellyttää laajempaa yleisöä. Tai lopulta edes itseään.
  
Alastomuuden kuvaamisessa voi olla monesta asiasta kysymys. Tallenteen välittämä energia riippuu paitsi vastaanottajan näkökulmasta ja energiasta, myös siitä mitä energiaa etsitään kuvaustilanteessa, minkä verran sen kiteyttämiseksi on tehty töitä. Onko käyty salilla.
  
Näissä Four Chamber videoissa on ilmeisesti tarkoituksena se, että juuri näitä kysymyksiä herää. Toisaalta yllä lainattu videoon liittyvä teksti herättää yhdenlaisia kysymyksiä vakavissaan olosta tai kokonaistaideperformanssista. En katsonut materiaalia tämän enempää.
   
"Is not “lust and carnal desire” a more truthful term to describe love” when applied to the continuance of the race? Is not the love” of the fawning scriptures simply a euphemism for sexual activity, or was the “great teacher” a glorifier of eunuchs?"LaVey



Kovin voimakkaita tunteita ei silti herää. Jos tuntisi tyypit, tulisi tirkistelyyn särmää. Jos olisivat vaikka HPC-tyyppejä avartamassa lavakokemusta, olisi kiinnostava seurata itsessä, mitä siitä heräisi. Pornossahan yleensä tekijät eivät ole muista yhteyksistä tuttuja kuin pornosta. Harva julkkiskaan antaa voyeristien toivomuksille periksi kovapornoon asti. Siksi pornossa usein kanonisoitu voyerismikohtaus ei koskaan toimi: pornotähdellä ei ole mitään muuta, jonka lisäksi haluaisimme tietää alastomuudesta ja seksuaalisuudesta. Samalla tavalla ei ole mitään järkeä tirkistellä ammattistripparia.


"Vielä kun ehtii" sanoi joku minullekin taannoin. "Ehtisit vielä" saamaan elämästä jotakin todellista irti, oikeasti elämisen arvoista: benjihyppy, HC-pornoleffa, huumetrippi, sota. Vuonna 50, Anno Satanis, on tietysti eriasia saada rainalle "vain jotakin" kuin Rocco Siffredinä vetää reppu selässä ympäri maailmaa ja museoida parhaita perseitä ihmiskunnan persemuseoon. Sitä sopii monellakin tasolla verrata Elias Lönnrotin runonkeruumatkoihin.


"Life is the great indulgence — death, the great abstinence. Therefore, make the most of life — here and now!" LaVey


Ei kommentteja:

Hae tästä blogista

"Käymälässä en käynyt, mutta ostin kokoelman runoja. Eikö se ole yksi ja sama?"
- Kejonen

"Minä puhun hyveestä, en itsestäni, ja kun moitin paheita, moitin ennen muuta omiani."
- Seneca

"käymälässä aamuisin kuolemanjälkeistä peliä"
- Krivulin

Blogiarkisto

Tietoja minusta

svenlaakso (at) yahoo.com