8.2.2016

MAAN TAPA

Mitä tämä nyt tarkoittaa. Että kyselyyn vastanneen enemmistön mielestä suomalainen media on liian oikeistolainen. Tarkoittaako tämä nyt sitä, että suomalaisten enemmistö ei olisi niin oikeistolainen kuin media, vaikka koko ajan on oikeistohallitus päällä. Tai sitten Ruotsissa, että porukka on oikeistolaisempaa kuin media tai se politiikka, jota he todella äänestävät. Hyvin vaikea saada tolkkua.

"Vihervasemmisto" -sanasta tulee minulle mieleen vain fasismin katalyytti: kaikki mitä vihervasemmisto tekee vahvistaa fasistisia asenteita, mutta toisaalta ei muuta maailmaa tai "maan tapaa" miltään osalta positiivisemmaksi.
  
Tämä kaikki "vihervasemmistolaisuus" Suomessa on pelkkää lumehöttöä, harhautusta ja ajanpelaamista. Jos joku oikeasti ryhtyy analysoimaan yhteiskuntamme todellisia porvarillisia ja monarkistisia rakenteita... niin, kyllähän se tiedetään mitä siitä seuraa. Siitä seuraa muuri, täydellinen ulossulkeminen.
 
En ole ikinä tavannut esimerkiksi suomalaista runoilijaa, joka todella pohjimmiltaan epäilisi ja kyseenalaistaisi porvarillisen perimysjärjestyksen todellisuuden tai jonka mielestä suomalaisessa traumatodellisuudessa olisi jotakin todella selvitettävää eikä vain silmistähäivytettävää. Näennäisesti tällaisia "katurunoilijoita" ja turkulaisia anarkisteja voi olla olemassa, he kyllä näyttävät Johnny Rottenilta ulkonaisesti, mutta toisin kuin oikea Johnny Rotten, he eivät ole paljastamassa "pedofiili-Savilea".
 
Tämä "maan tavan" kaiken maailman trollien ja sirkuspellejen armeijoilla suojattu pyhyys on muuri, johon olen kolauttanut oman pääni monta kertaa.

Joskus luulin, että Venäjä voisi olla jonkinlainen ratkaisu tähän. Luulin myös, että Venäjä voisi olla jotenkin eklektinen ja avautuva kulttuuri. Sitten ymmärsin, että Venäjä on ihan samanlainen kuin Suomi. Suomen ja Venäjän välillä vallitsee supersymmetria: niiden välissä on kosmogoninen peilipinta. Ne näyttävät toinen toisilleen kammottavan samanlaista kuvaa: Äärettömän hidas, sielullisesti korruptoitunut ja epäluuloinen. Täysin epäitsenäinen, henkisesti alistunut ja varovainen. Kuin uhattu pelokas villieläin ilman mitään moraalista kunniantuntoa tai vähäisintäkään oikeudenmukaista vapauttavaa reiluutta. Kaikki rangaistuslaitoksen resurssit suunnataan niihin, jotka pyrkivät käpelöimään "maan tavan" noiduttua pyhyyttä.
  
Nykyisen poliittisen tilanteen koen henkilökohtaisena vittuiluna. Oma (kannatuksettomaksi jäänyt) ideani oli se, että huonoja ja toimimattomia piirteitä "maan tavassa" voitaisiin kulttuurisesti hoitaa ja muuttaa paremmiksi. Fasismin katalyytiksi maksettu vihervasemmisto ja kulttuurieliitti hätkähti tätä. Se pilasi nopeasti kaikki mahdolliset positiiviset kulttuurisuhteet Venäjään. Se järjesti maahan kansainvaelluksen, joka aiheuttaa täkäläisten hyvien tapojen vaihtamisen huonompiin, mutta ei korvaa yhtäkään huonoa tapaa hyvällä uudistuksella.
  
Nyt se lällättää suojatusta asemasta ja norsunluutornista minulle, joka olen tämän nurinkäännetyn pyramidin litistynyt pohjapiikki. 

1 kommentti:

Anonyymi kirjoitti...

Minä olen. Minä paljastan. Ja lisää on tulossa. Olen avoimesti vihervasemmistoa vastaan, tuota paskasakkia, josta minulla ei ole mitään hyvää sanottavaa. Ja sen kaiken minä tulen sanomaan. Tämä on lupaus. Tulen menemään henkilöön, nimiin. Minua on yritetty ostaa mitä kuvottavimmilla tavoilla (googlaa niin löydät!), koska on huomattu, ettei minusta päästä eroon, vaikka yritettiin. Onnettomuudekseen he ovat paljastaneet minulle asioita, jotka tulen tarkasti kuvaamaan ja olen jo aloittanut kuvaamisen. Tuossa lattialla on paperikasa, johon tulee jatkuvasti lisää reunamerkintöjä ja pituutta. Kävin pari viikkoa sitten Facebookissa, olin siellä tunnin tai kaksi ja olin aivan raivoissani siitä kaksinaamaisuudesta, jota suuri osa uutisvirtani ihmisistä harjoitti. Toivotin heille jo kuolemaa seinälläni, mutta tajusin olla julkaisematta toivotustani ja häivyin Facebookista.

Sami Liuhto

Hae tästä blogista

"Käymälässä en käynyt, mutta ostin kokoelman runoja. Eikö se ole yksi ja sama?"
- Kejonen

"Minä puhun hyveestä, en itsestäni, ja kun moitin paheita, moitin ennen muuta omiani."
- Seneca

"käymälässä aamuisin kuolemanjälkeistä peliä"
- Krivulin

Blogiarkisto

Tietoja minusta

svenlaakso (at) yahoo.com