28.9.2015

MORAALISEN MIELIKUVITUKSEN PUUTE ON IMMORAALISEN MIELIKUVITUKSEN YLITSEPURSUAVUUTTA

"Varsinkin juutalaispiireissä herätti suurta kohua Arendtin väite, että Eichmannilta, kuten natseilta yleensä puuttui moraalista mielikuvitusta. He eivät osanneet pohtia tarkoin, mitä olivat varsinaisesti tekemässä. Siksi he eivät kyenneet kyseenalaistamaan heille annettuja tehtäviä." >>

Mutta mitä me teemme tälle kyvyttömyydellemme tajuta toimintamme syitä ja seurauksia laajemmassa kuvassa, kun maailmassamme vallitsee Baudrillardin sanoin:

"seurausten mystinen autonomia sekä epäjärjestyksen ja kaoottisen järjestyksen synnyttävä seurauksen käännettävyys syyhyn nähden [...] nykyistä tilannettamme luonnehtii juuri informaation käännettävyys reaaliseen nähden mikä aiheuttaa tapahtumien epäjärjestyksen ja mediavaikutusten kohtuuttomuuden"

Me elämme objektiivisen ironian kyllästämässä maailmassa, jossa pakolaiset vain vyöryvät, ja jossa on aivan luonnollista majoittaa heitä omaan kotiinsa suomenruotsalaisen eliitin pyhäinkehrä pään ympärillä kysymättä: miksi? Mistä syystä? Miksi kannatan (tai en ainakaan sanallakaan vastusta) sotaa, joka tämän tuottaa?

"Perinteisestä muukalaispelosta eli ksenofobiasta 1800-luvulla kehitellyt rotuopit eroavat siinä, että ne peitellään ”tieteellisesti” luonnonlain omaisiksi totuuksiksi. Siinä piilee niiden hyytävä vaarallisuus."

Suomen valtamedian jokaisesta tuutista vuosia vyörynyt venäjävihapropaganda on juuri tällaista suomenruotsalaisen eliitin kehittelemää rotuoppia. Sille ei ole mitään todellista syytä tai perustaa, se on pelkkää immoraalisen mielkuvituksen perverssiä tuotetta.

Ääri-islamia kohtaan tunnettu (lovecraftmainen) epäluulo sen sijaan on jotakin muuta. Se on perusteltua ksenofobiaa. Epäluulolle on perusta terrorismissa ja aivopesumaista dogmaattista uskontoa vierastavassa terveellä tavalla rationaalisessa maailmasuhteessa. Ääri-islamistien maailma on samalla tavalla suljettu ja hermeettinen kuin suomenruotsalaisen eliitin homojen maailma. Se on Venäjän avoimuuden täydellinen vastakohta. Siksi ksenofobia on luonnollinen tunne, jota hermeettisesti kätketty synkän "salaisuuden ilmapiiri" herttää. Ajettelemalla islamilaisen maailman virhervasemmistolaisia menoja jokainen järkevä ihminen päätyy nopeasti cthulhumaisiin ajatuskehitelmiin.

Silti me olemme kaikki jollakin tasolla tässä syitä kyselemättömässä tilassa -- eivät vain mädäntyneimmät, totalitarismia huonolla ajattelulla ja toiminnalla provosoivimmat, vihervasemmistolaisimmat meistä. Sillä me elämme pääsemättömästi kaikki juuri siinä pajavasaralla tylpätyssä älyn seniliteetistä, jota Arendt kuvaa totalitarismin esiasteeksi. Se on morfinen kenttä, jonkinlainen outojen gravitonien vankila, joka ohjaa yksilölliset aivokäyrät yleisen kenttäviivaston mukaiseksi.

Vain tällaisessa tilassa suomenruotsalaisen eliitin jatkuva verenhimoisuus, sodanhimoisuus ja fasisminkylvö voidaan nähdä filantropiana ja hyväntekeväisyytenä. Vaikka se ei ole muuta kuin immoraalisen mielikuvituksen niin suurta ylitsepursuavuutta, että asiaa tuntematon Arendt varmasti pitäisi sitä moraalisen mielikuvituksen köyhyytenä.

"Arendtin mukaan politiikka on aitoa vapaata toimintaa yhteisessä arkimaailmassa, jossa järjenkäytön ja omantunnon kuuleminen antavat toimintavapauden."

Voi kysyä mitä omantunnon kuulemista on suomalaisessa taiteen ja teatterin maailmassa, jossa suomenruotsalaiset säätiöt kertovat mitä saa sanoa ja mistä aiheesta.

Järjestelmä ei toimi niin kuin sen pitäisi toimia. Vallan vahtikoirana ei voi olla vallan polvella istuva kiltti (naisten oikeuksia juuri tästä opportunistisesta syystä huutava) tyttöpuudeli. Tämä järjestelmä lisää yksinäisyyttä. Tämä on aksiooma.

Niinpä ei ole mikään ihme että lopputulosta katsomalla havaitsemme:

"Ideologiat ja massakulttuuri kahlitsevat ja eristävät ihmiset aidosta vapaasta yhteiselämästä yksinäisiksi, toisilleen vihamielisiksi ja ennakkoluuloisiksi, kaikkea ja kaikkia epäileviksi erakoiksi."


Kuva: Suomalaisen kulttuurin viattomuutta ja puhtautta kuvaava purjelaiva. Suomenruotsalaisen eliitin voimaa ja kieroutta kuvaava Cthulhu.

Ei kommentteja:

Hae tästä blogista

"Käymälässä en käynyt, mutta ostin kokoelman runoja. Eikö se ole yksi ja sama?"
- Kejonen

"Minä puhun hyveestä, en itsestäni, ja kun moitin paheita, moitin ennen muuta omiani."
- Seneca

"käymälässä aamuisin kuolemanjälkeistä peliä"
- Krivulin

Blogiarkisto

Tietoja minusta

svenlaakso (at) yahoo.com