3.9.2015

VÄÄRINTUNNISTAJA

Kaikissa maailman selfieissä näkyy yleensä Applen logo. Uskomattoman tehokas mainoskikka. Asia ei silti minua vituta niin kauan kuin Applen tuotteet ovat käyttökelpoisimpia omiin tarpeisiini. Asia vituttaisi, jos näkökulmastani toiseksi paras tai huono tuote saisi yhtä paljon mainosta.

Kuvaavasti Applen näkyvyys harmittaa sellaisia ihmisiä, jotka yleensä juhlivat paskan näkyvää mainostamista. Heidän oikeudentajuaan loukkaa se, että hyvä tuote menestyy ansaitusti. Tämä on ikään kuin mainostoimistojen arvovallasta pois. Mainostoimistothan luovat paskastakin myyvää. Ainakin mitä kulttuurituotteiden alaan tulee. Teknisissä tuotteissa täytyy sentään olla substanssia edes siteeksi. 

Jälleen kerran kysymys on siis tendenssistä symbolisen väkivallan ja väärintunnistamisen käyttöön. 

Ei kommentteja:

Hae tästä blogista

"Käymälässä en käynyt, mutta ostin kokoelman runoja. Eikö se ole yksi ja sama?"
- Kejonen

"Minä puhun hyveestä, en itsestäni, ja kun moitin paheita, moitin ennen muuta omiani."
- Seneca

"käymälässä aamuisin kuolemanjälkeistä peliä"
- Krivulin

Blogiarkisto

Tietoja minusta

svenlaakso (at) yahoo.com