21.8.2015

Tältä se näyttää, kun asuu roskan keskellä. Tämä on jätteistä tehty kaupunki. Pieruautot kulkevat alhana kadulla, satamassa huutaa pierulla kulkeva Fart-niminen hinaaja. Kohdistan askeleeni tarkasti, kun lähestyn ajelehtivan roskan suurta lähdettä. Jätteistä tehty Silakka-lautta purjehtii pakoon liian turvallista yhteiskuntaa. Horisontissa näkyy jätepilvenpiirtäjä. Autistinen lapsi joutuu elämään näiden jätteiden keskellä. Lapselle annetaan itäsaksalainen jätenukke, joka sanoo:

jätteestä olen minä tehty
jätteestä kirjoitan
mutta jätettä en rakasta
jätettä en syö
jätettä en laita suuhuni.

Autistinen lapsi sanoo:

tiedätkö sitä haluavasi
mikä suuhusi laitetaan
mitä et voi sylkeä ulos 

Jotkut pornokuvista elivat vahempina muistoissa kuin todelliset aktit. Pornosimulaatiossa puuttuvaa henkistä yhteyttä ei tarvinnut hämmentyä, kaiken saattoi suoraan ja esteettömästi konstruoida mielessään. Mutta henkisen yhteyden puuttuminen todellisesta aktista oli hämmentävää. Vaikka alastomaan kehoon parhaimmillaan sattoi suhtautua kuin täysin tuotettuun kuvaan, mielikuvituksen käyttö puuttuvan aistivan järjen tasolla ei ollut yhtä vaivatonta kuin pelkkien kuvien kanssa. Tässä kuvassa, joka hänen edessään liikkui, oli jotain häiritsevää. Se oli kolmiulotteinen ja toimi kuin ihminen. Yhtä kaikki se oli simulaatiota, joka tähtäsi johonkin itse tilanteen ulkopuoliseen. Se ei ollut hetkessä olemassa yhtään sen enempää tai vähempää kuin kuva, jos ylipäätään kykeni visuaalisella tasolla kilpailemaan kuvan kanssa. Hän oli humalassa, eikä nyt osannut suoraan sanoa kykenikö tämän luontokappaleen illuusio hänen mielessään kilpailemaan kuvien kanssa. Jos kykeni hän olisi saattanut antaa itselleen luvan henkisen yhteyden muodostamiseen. Yhteyden katkaisuun hänellä oli hyvä rutiini. Hän pystyi olemaan sammunut tukiasema. Mutta jos todellinen kohde ylitti kuvat, yhteyden sallimista saattoi ajatella. Koko tällainen ehdollistaminen teki melko varmasti mahdottomaksi minkään todellisen yhteyden muodostumisen ja kuvien orjamainen hallittavuus ja helppous vain lisäsi ylivaltaa hänen tietoisuudessaan. Kuvissa sperma oli orgonienergian symbolinen muoto jota naaraat kantoivat suussaan toistensa suihin. Suut olivat symboleita mehiläsiten kennoillei, joihin ahkerat työläiset kokosivat hunajaa. Sperma oli vararavintoa, vaurautta ja kasvua orgonitaloudessa.
 

Ei kommentteja:

Hae tästä blogista

"Käymälässä en käynyt, mutta ostin kokoelman runoja. Eikö se ole yksi ja sama?"
- Kejonen

"Minä puhun hyveestä, en itsestäni, ja kun moitin paheita, moitin ennen muuta omiani."
- Seneca

"käymälässä aamuisin kuolemanjälkeistä peliä"
- Krivulin

Blogiarkisto

Tietoja minusta

svenlaakso (at) yahoo.com