11.8.2015

Minua huolestuttaa venäläinen nerous, sen tulevaisuus, syntyminen, joka edellyttää siitosta, iloa, kansaa ja valtiota, miten hyviä tai pahoja ne sitten ovatkaan. Iloita täytyy. Vähääkään ei kiinnosta venäläinen tylsämielisyys ja typeryys, jotka löytyvät yhdenvertaisina jokaisesta maasta. Varsinkin Suomesta, joka ahdasmielisyyden suhteen on melko samanlainen kuin Venäjä. Minua huolestuttaa eurooppalaisen perusmuslimin tilanne. En välitä tippaakaan siitä, mitä minulle itselleni tapahtuu. Minua ei liikuta mikään paitsi ovikello, jonka ääneen herään. Olen huolissani siitä, että emme ymmärrä kuinka huolissaan meidän pitäisi olla. Minua ei liikuta, kuinka muslimiystäväni ja hänen serkkunsa suhde jatkossa kehittyy. Saman tekevää miten tarinassa käy. Plussaa on jukeboksi-kohtaus. Käsitätkö miten ihmeissäni olen tästä? Miten ihmeessä tämä on mahdollista? Minua ei liikuta vähääkään, onko tämä typerää vai älykästä. Tajuatko! Olen täysin välinpitämätön sen suhteen, mitä minulle tapahtuu. Nousen ylös. Housuni valuvat kuin olisin pyhittänyt elämäni hip hopille. Minkäänlaisia tulevaisuudensuunnitelmia minulla ei ole, en usko asioiden muuttuvan. En osaa sanoa mitään. Olen huolissani siitä että millaisen maailman nykyiset päättäjäsukupolvet meille nuorille jättävät. Minua ei kiinnosta seksi ollenkaan, ei itsetyydytys eikä seksi partnerin kanssa. Minua ei liikuta vähääkään, vaikka viidennessä luvussa Rooman paavi höyläisi Neitsyt Marian varjoa. Vain siitä olen järkyttynyt, että havainto on niin kattava. Olen ihan ällikällä lyöty. En jaksa olla ihmettelemättä ihmisiä, jotka pakkomielteisesti pyrkivät tunnistamaan kaikkien tekojen salatut intentiot ja motiivit. Ihmisen suurin hyve on olla puuttumatta toisten asioihin.

Ei kommentteja:

Hae tästä blogista

"Käymälässä en käynyt, mutta ostin kokoelman runoja. Eikö se ole yksi ja sama?"
- Kejonen

"Minä puhun hyveestä, en itsestäni, ja kun moitin paheita, moitin ennen muuta omiani."
- Seneca

"käymälässä aamuisin kuolemanjälkeistä peliä"
- Krivulin

Blogiarkisto

Tietoja minusta

svenlaakso (at) yahoo.com